
Pomoćnica ombudsmana za zaštitu potrošača Bosne i Hercegovine, Tanja Majer, učestvovala je u radu fokus grupe na temu Poglavlje 10 Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju – Informaciono društvo i mediji, održane online u organizaciji EU Resursnog centra i Udruženja BH novinari.
Fokus grupa je okupila predstavnike medija, akademske zajednice, IT sektora, institucija vlasti i civilnog društva s ciljem sagledavanja trenutnog stanja u Bosni i Hercegovini u oblastima elektronskih komunikacija, dostupnosti medijskih usluga, digitalne infrastrukture i zaštite korisnika, te formuliranja prijedloga za unapređenje politika u skladu s pravnom stečevinom Europske unije.
Učestvujući u ime Institucije ombudsmana, pomoćnica Majer istakla je važnost osnaživanja potrošačkih prava u digitalnom prostoru, posebno u kontekstu pristupa informacijama, transparentnosti usluga i ravnopravnog tretmana korisnika. Poseban naglasak stavljen je na praksu tzv. „zatamnjivanja sadržaja“ (blackout), kojom se korisnicima u BiH onemogućava pristup određenim televizijskim ili online sadržajima, iako su za iste usluge uredno pretplatnici. Takva praksa je, kako je istaknuto, nespojiva sa EU standardima i predstavlja oblik geografske diskriminacije koja je već regulativno zabranjena u Europskoj uniji.
Digitalna transformacija mora biti inkluzivna i zasnovana na principima jednakosti i zaštite prava korisnika. Građani BiH imaju pravo na isti kvalitetu i dostupnost usluga kao i građani zemalja članica EU, posebno kada za te usluge uredno plaćaju. Ovakvi forumi su prilika da glas potrošača bude jasno zastupljen u procesu europskih integracija.
Ova fokus grupa dio je šireg konzultativnog procesa koji se provodi u više gradova Bosne i Hercegovine s ciljem prikupljanja mišljenja i preporuka relevantnih aktera za pripremu BiH u okviru Poglavlja 10, koje obuhvaća elektronske komunikacije, informacijsko društvo i audiovizualne medijske usluge.
Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača BiH nastavit će aktivno sudjelovati u procesima koji osiguravaju usklađivanje domaće regulative sa standardima Europske unije i jačanje zaštite potrošača u svim sektorima, uključujući i digitalni prostor.
