Nadležnosti Ombudsmana za zaštitu potrošača
Ombudsman pruža pomoć potrošačima u pojedinačnim predmetima postupajući po zaprimljenim žalbama. Ukoliko utvrdi da su njihova prava povrijeđena, Ombudsman šalje preporuke kojima se prekršiteljima nalaže prestanak takvog postupanja i otklanjanje posljedica u konkretnom slučaju.
Nerijetko se takve preporuke i uvažavaju od strane odgovorne strane-prekršitelja. Donošenje instrukcija i njihovo iznošenje pred sud ima za cilj osigurati prestanak provođenja prakse suprotne potrošačkoj legislativi kao i naknadu štete nanesenu kolektivnom interesu potrošača.
U velikom broju slučajeva se potrošače, predstavnike udruženja i medija upućuje na nadležna tijela i institucije ovisno o predmetu i činjeničnom stanju za koja mi nismo nadležni, tj. kome se mogu obratiti i kako postupiti u konkretnom slučaju.
Podnošenjem Posebnih izvješća o stanju potrošačkih prava u pojedinačnim sektorima kao i Godišnjih izvješća o radu pružamo niz korisnih informacija temeljenih na pouzdanim tvrdnjama i utvrđenim činjenicama. Promjena ponašanja prekršitelja, inzistiranje na kvalitetnom i efikasnom nadzoru, te u konačnici mijenjanje svijesti svih sudionika i samih potrošača imaju pozitivan učinak na stanje u oblasti zaštite samih potrošača i jačanje njihovog položaja.
Podnošenjem inicijativa i davanjem konkretnih prijedloga s ciljem unaprijeđenja sustava zaštite potrošača i kvalitenije zaštite njihovih interesa općenito, kontinuirano podižemo kvalitetu življenja i ekonomsku dobrobit za potrošače u BiH.
Nerijetko se takve preporuke i uvažavaju od strane odgovorne strane-prekršitelja. Donošenje instrukcija i njihovo iznošenje pred sud ima za cilj osigurati prestanak provođenja prakse suprotne potrošačkoj legislativi kao i naknadu štete nanesenu kolektivnom interesu potrošača.
U velikom broju slučajeva se potrošače, predstavnike udruženja i medija upućuje na nadležna tijela i institucije ovisno o predmetu i činjeničnom stanju za koja mi nismo nadležni, tj. kome se mogu obratiti i kako postupiti u konkretnom slučaju.
Podnošenjem Posebnih izvješća o stanju potrošačkih prava u pojedinačnim sektorima kao i Godišnjih izvješća o radu pružamo niz korisnih informacija temeljenih na pouzdanim tvrdnjama i utvrđenim činjenicama. Promjena ponašanja prekršitelja, inzistiranje na kvalitetnom i efikasnom nadzoru, te u konačnici mijenjanje svijesti svih sudionika i samih potrošača imaju pozitivan učinak na stanje u oblasti zaštite samih potrošača i jačanje njihovog položaja.
Podnošenjem inicijativa i davanjem konkretnih prijedloga s ciljem unaprijeđenja sustava zaštite potrošača i kvalitenije zaštite njihovih interesa općenito, kontinuirano podižemo kvalitetu življenja i ekonomsku dobrobit za potrošače u BiH.
Obrazac žalbe
Obrazac raskida ugovora zaključenog na daljinu (on line)
Obrazac raskida ugovora zaključenog van poslovnih prostorija trgovca
Reklamacija kupljenih proizvoda
Reklamacija na pruženu uslugu
Alternativno rješavanje sporova
Pristup informacijama
Često postavljanja pitanja
Lista udruženja za zaštitu potrošača registriranih u FBiH
Lista udruženja za zaštitu potrošača u RS
Test za jamce
Dokumenti
Letak - zaštita potrošača nepošteno i prevarno oglašavanje
Letak - Informisani potrošač
Letak - Osobne financije
Letak - Ekonomski interesi potrošača
Letak - Kriteriji u procedurama za ARS
Letak - Oprez potrošači
Letak - Zaštita potrošača u slučaju materijalnih nedostataka na proizvodu
Letak - Obrazovanje potrošača