Institucija Ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini je utemeljena Zakonom o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini (''Službeni glasnik BiH'', broj 25/06). Institucija Ombudsmana ima status pravne osobe i djeluje kao samostalno i neovisno tijelo s ciljem promocije dobrog i efikasnog provođenja politike zaštite potrošača u Bosni i Hercegovini. Sjedište Institucije Ombudsmana je u Mostaru.
Institucija Ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini počela je s radom dana 11. veljače 2007. godine.
Zakon o zaštiti potrošača u BiH, kao temeljni zakon Institucije Ombudsmana propisuje obveze i ovlaštenja Ombudsmana i istovremeno uređuje odnose između potrošača, proizvođača i trgovaca na teritoriju Bosne i Hercegovine. Zakon o zaštiti potrošača u velikoj mjeri je usklađen s pravnom stečevinom EZ-a.
Na odnose i slučajeve iz oblasti zaštite potrošača koji nisu regulirani Zakonom o zaštiti potrošača u BiH, primjenjuju se odredbe Zakona o hrani (''Službeni glasnik BiH'', broj: 50/04), zatim odredbe Zakona o općoj sigurnosti proizvoda (''Službeni glasnik BiH'', broj: 45/04), kao i odgovarajuće odredbe zakona kojima se uređuju obligacioni odnosi u Bosni i Hercegovini.
Ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH imenuje Vijeće ministara BiH na prijedlog Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.
Obveze | Ovlaštenja | Misija ombudsmana |
---|---|---|
Organigram