Okrugli stol u Doboju „Doprinos udruženja potrošača u zaštiti prava potrošača u BiH u skladu sa pravilima Europske unije o e-trgovini“
27.10.2021.
U okviru projekta Europske unije „Doprinos udruženja potrošača u zaštiti prava potrošača u BiH u skladu sa pravilima Europske unije o e-trgovini“, predstavnica Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH je sudjelovala na okruglom stolu povodom navedenog projekta koji je krenuo sa aktivnostima usmjerenim na unapređenje postojećeg zakonskog i institucionalnog okvira u cilju osiguranja pravne sigurnosti kupaca prilikom e-kupovine.
Prava potrošača nisu adekvatno zaštićena kada je u pitanju kupovina putem interneta, zaključak je analize koju su sprovela udruženja za zaštitu potrošača Bosne i Hercegovine.
Trgovačke metode koje se odnose na e-trgovinu u Bosni I Hercegovini nisu u dovoljnoj mjeri pravno uređene, potrošači su izloženi riziku od prevare i u najvećem broju slučajeva poštovanje njihovih potrošačkih prava prepušteno je dobroj volji e - trgovaca.
Studija je pokazala da se kupci dovode u zabludu lažnim predstavljanjem cijena, pogrešnim ili nepreciznim opisom proizvoda nepoštovanjem prava na garanciju proizvoda i na povrat kupljene robe, kao i nepoštovanjem obveze jedinstvenih uvjeta plaćanja i povoljnosti kupovine. Zaštita osobnih kao i bankarskih podataka potrošača također predstavlja nedovoljno reguliran aspekt e- trgovine.
Obrazac žalbe
Obrazac raskida ugovora zaključenog na daljinu (on line)
Obrazac raskida ugovora zaključenog van poslovnih prostorija trgovca
Reklamacija kupljenih proizvoda
Reklamacija na pruženu uslugu
Alternativno rješavanje sporova
Pristup informacijama
Često postavljanja pitanja
Lista udruženja za zaštitu potrošača registriranih u FBiH
Lista udruženja za zaštitu potrošača u RS
Test za jamce
Dokumenti
Letak - zaštita potrošača nepošteno i prevarno oglašavanje
Letak - Informisani potrošač
Letak - Osobne financije
Letak - Ekonomski interesi potrošača
Letak - Kriteriji u procedurama za ARS
Letak - Oprez potrošači
Letak - Zaštita potrošača u slučaju materijalnih nedostataka na proizvodu
Letak - Obrazovanje potrošača